Pædagogisk kompetenceudvikling på de videregående uddannelser
Research output: Contribution to journal › Literature review › Communication
Documents
- Full Text
Final published version, 696 KB, PDF document
Madelung, B. (2022). Pædagogisk kompetenceudvikling på videregående uddannelser. Frederiksberg. Frydenlund.
Er du ansvarlig for pædagogisk kompetenceudvikling, og/eller er du underviser, der gerne vil forstå rammerne for egne muligheder for pædagogisk opkvalificering, kan håndbogen Pædagogisk kompetenceudvikling på videregående uddannelser give nye indsigter og inspiration. I bogen er anlagt et holistisk syn i form af institutionel og organisatorisk kontekstualisering af pædagogisk udviklingsarbejde. Ens konkrete kontekst er vigtig at afkode for at forstå samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Bogen er teoretisk funderet og med øvelser undervejs, der kan bruges til at ”’oversætte” teorierne til egen praksis. Dertil kommer præsentation af mange konkrete værktøjer.
Er du ansvarlig for pædagogisk kompetenceudvikling, og/eller er du underviser, der gerne vil forstå rammerne for egne muligheder for pædagogisk opkvalificering, kan håndbogen Pædagogisk kompetenceudvikling på videregående uddannelser give nye indsigter og inspiration. I bogen er anlagt et holistisk syn i form af institutionel og organisatorisk kontekstualisering af pædagogisk udviklingsarbejde. Ens konkrete kontekst er vigtig at afkode for at forstå samspillet mellem organisation, ledelse og underviser. Bogen er teoretisk funderet og med øvelser undervejs, der kan bruges til at ”’oversætte” teorierne til egen praksis. Dertil kommer præsentation af mange konkrete værktøjer.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Dansk universitetspædagogisk tidsskrift [online] |
Volume | 18 |
Issue number | 34 |
Pages (from-to) | 74-77 |
Number of pages | 4 |
ISSN | 2245-1374 |
Publication status | Published - 2023 |
- Faculty of Social Sciences
Research areas
ID: 346450181